Những căng thẳng luôn có trong cuộc sống, nhưng chính bạn là người quyết định có để những điều ấy ảnh hưởng đến bạn hay không. (There's going to be stress in life, but it's your choice whether you let it affect you or not.)Valerie Bertinelli
Kinh nghiệm quá khứ và hy vọng tương lai là những phương tiện giúp ta sống tốt hơn, nhưng bản thân cuộc sống lại chính là hiện tại.Tủ sách Rộng Mở Tâm Hồn
Như bông hoa tươi đẹp, có sắc nhưng không hương. Cũng vậy, lời khéo nói, không làm, không kết quả.Kinh Pháp cú (Kệ số 51)
Chưa từng có ai trở nên nghèo khó vì cho đi những gì mình có. (No-one has ever become poor by giving.)Anne Frank
Khó khăn thách thức làm cho cuộc sống trở nên thú vị và chính sự vượt qua thách thức mới làm cho cuộc sống có ý nghĩa. (Challenges are what make life interesting and overcoming them is what makes life meaningful. )Joshua J. Marine
Chúng ta không thể giải quyết các vấn đề bất ổn của mình với cùng những suy nghĩ giống như khi ta đã tạo ra chúng. (We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them.)Albert Einstein
Lửa nào sánh lửa tham? Ác nào bằng sân hận? Khổ nào sánh khổ uẩn? Lạc nào bằng tịnh lạc?Kinh Pháp Cú (Kệ số 202)
Người khôn ngoan chỉ nói khi có điều cần nói, kẻ ngu ngốc thì nói ra vì họ buộc phải nói. (Wise men speak because they have something to say; fools because they have to say something. )Plato
Những ai có được hạnh phúc cũng sẽ làm cho người khác được hạnh phúc. (Whoever is happy will make others happy too.)Anne Frank
Trực giác của tâm thức là món quà tặng thiêng liêng và bộ óc duy lý là tên đầy tớ trung thành. Chúng ta đã tạo ra một xã hội tôn vinh tên đầy tớ và quên đi món quà tặng. (The intuitive mind is a sacred gift and the rational mind is a faithful servant. We have created a society that honor the servant and has forgotten the gift.)Albert Einstein

Trang chủ »» Danh mục »» TỦ SÁCH RỘNG MỞ TÂM HỒN »» none »» The Birth of an American Form of Buddhism: The Japanese-American Buddhist Experience in World War II »»

none
»» The Birth of an American Form of Buddhism: The Japanese-American Buddhist Experience in World War II

(Lượt xem: 1.939)
Xem trong Thư phòng    Xem định dạng khác    Xem Mục lục  Vietnamese || Đối chiếu song ngữ


       

Văn học Phật giáo - Phật Giáo Hoa Kỳ Thời Chiến

Font chữ:


SÁCH AMAZON



Mua bản sách in



For many, the story of Buddhism in America begins with the Beat poets of the 1950s or the hippies of the 1960s and 1970s. In fact, Buddhism first landed on American soil at least a century earlier with the arrival of Asian immigrants from across the Pacific. In 1893, the first Jodo Shinshu priests arrived in San Francisco, establishing what would become the Buddhist Churches of America. And, according to scholar and author Duncan Ryuken Williams, it was in the experiences of Jodo Shinshu and other Japanese Buddhists in the Second World War that a uniquely American Buddhism was formed.

This began in the wake of the Japanese attack on Pearl Harbor on 7 December 1941, when the American identity of Japanese Americans, particularly those of a Buddhist background, was called into question.

Just over two months later on 19 February 1942, in the American rush to war, President Franklin D. Roosevelt signed Executive Order 9066, which authorized the incarceration of as many as 120,000 Americans of Japanese descent.

In his new book American Sutra: A Story of Faith and Freedom in the Second World War (Harvard University Press 2019), Duncan Ryuken Williams, professor of Religion and East Asian Languages & Cultures and director of the USC Shinso Ito Center for Japanese Religions and Culture, retells the stories of Japanese Americans during World War II, with a particular focus on the role Buddhism played. He examines what it meant to be American and Buddhist for Japanese Americans in an era of war, and renewed racism and xenophobia.

As Janis Hirohama writes:

The entire Japanese American community suffered during the war, but as American Sutra shows, Buddhists were particularly targeted. U.S. government and military authorities viewed Buddhism as un-American and its followers as more likely to be disloyal. Most Buddhist priests were swiftly arrested and detained after Pearl Harbor, and severe restrictions were placed on the practice of Buddhism in both Hawaii and the mainland. (The North American Post)

The concern about the Japanese practice of Buddhism fit into an ongoing fear of non-Christian religions in American history, “from widespread suspicion of the so-called ‘heathen Chinee’ [a phrase popularized by American writer Bret Harte in an unsuccessful effort to satirize anti-Chinese sentiment of the time] in the late 19th century, to dire warnings of a ‘Hindoo peril’ early in the 20th century, to rampant Islamophobia in the present century. Even before war with Japan was declared, Buddhists encountered similar mistrust.” (Smithsonian.com)

Williams writes of the experience of Japanese American Buddhists in Hawaii:

The early roundup of the Buddhist leadership, whether citizen or not, was a harbinger of a broader persecution of non-Christian religions on the Hawaiian Islands. Under martial law, the misguided presumption that Japanese American Christians were necessarily more loyal to the United States became increasingly apparent, and the historical animus against Buddhism and Shinto intensified.

Thus, during the first several years of the war, Buddhists and Shintoists were restricted from practicing their religion, and had to petition the Army’s G-2 intelligence division for permission, most often denied, to meet at their temples and shrines. Several Shinto shrines, such as the Izumo Taisha shrine in Honolulu, were simply confiscated and declared “gifts” to the city and county of Honolulu. On the island of Kauai, the Military Governor’s Office coordinated the closure of the island’s Japanese-language schools with the dissolution of Buddhist temples. Ultimately, 13 of the island’s 19 Buddhist temples were eliminated. (American Sutra: A Story of Faith and Freedom in the Second World War)

Life in the camps was difficult. Many of those interned were given just hours to leave their homes with only the possessions they could carry on their backs. Nonetheless, Japanese-American Buddhists worked to preserve their religious identities and practices.

“Prisoners at the Fort Lincoln, North Dakota, internment camp celebrated Hanamatsuri [the Japanese celebration of the Buddha’s birthday] by pouring sweetened coffee over a baby Buddha statue carved from a carrot. Young American-born Buddhists became leaders in the camps, with YBAs organizing social activities and religious gatherings that helped revitalize their sanghas.” (The North American Post)

“The Buddha taught that identity is neither permanent nor disconnected from the realities of other identities,” Williams writes in American Sutra. “From this vantage point, America is a nation that is always dynamically evolving—a nation of becoming, its composition and character constantly transformed by migrations from many corners of the world, its promise made manifest not by an assertion of a singular or supremacist racial and religious identity, but by the recognition of the interconnected realities of a complex of peoples, cultures, and religions that enrich everyone.”

And thus in the shadow of war and racism in a “Christian nation,” Williams suggests that Japanese-American Buddhists created American Buddhism. It was in one of the camps, Utah’s Topaz War Relocation Center, that the Buddhist Missions of North America was renamed Buddhist Churches of America. Other innovations from the time included the singing of gathas (Buddhist poems or songs), standardized English-language service books, and the adoption of Sunday schools.

These and other changes during and after the war, Williams suggests, gave birth to a Buddhism with a uniquely American identity. He shows how the adversity of their experiences strengthened their Buddhist faith and the Japanese-American Buddhists “to assert their right to define themselves as equally Buddhist and American, and created a truly American form of Buddhism.” (North American Post)

Williams recounts in the book the stories of numerous lives rocked by a time of extreme change, and in those stories are found a blend of Buddhist wisdom and American experience: “The long-ignored stories of Japanese Buddhists attempting to build a free America—not a Christian nation, but one of religious freedom—do not contain final answers, but they do teach us something about the dynamics of becoming: what it means to become American—and Buddhist—as part of an interconnected and dynamically shifting world.”

The book, released on 19 February, has been met with widespread acclaim as Williams has embarked on a national speaking tour. The release date is significant as it is the Day of Remembrance, which commemorates the incarceration of Japanese Americans in World War II.



    « Xem chương trước «      « Sách này có 1178 chương »       » Xem chương tiếp theo »
» Tải file Word về máy » - In chương sách này

_______________

MUA THỈNH KINH SÁCH PHẬT HỌC

DO NXB LIÊN PHẬT HỘI PHÁT HÀNH




Giọt mồ hôi thanh thản


Nắng mới bên thềm xuân


Pháp bảo Đàn kinh


Phật pháp ứng dụng

Mua sách qua Amazon sẽ được gửi đến tận nhà - trên toàn nước Mỹ, Canada, Âu châu và Úc châu.

XEM TRANG GIỚI THIỆU.






DONATION

Quý vị đang truy cập từ IP 3.236.13.53 và chưa ghi danh hoặc đăng nhập trên máy tính này. Nếu là thành viên, quý vị chỉ cần đăng nhập một lần duy nhất trên thiết bị truy cập, bằng email và mật khẩu đã chọn.
Chúng tôi khuyến khích việc ghi danh thành viên ,để thuận tiện trong việc chia sẻ thông tin, chia sẻ kinh nghiệm sống giữa các thành viên, đồng thời quý vị cũng sẽ nhận được sự hỗ trợ kỹ thuật từ Ban Quản Trị trong quá trình sử dụng website này.
Việc ghi danh là hoàn toàn miễn phí và tự nguyện.

Ghi danh hoặc đăng nhập

Thành viên đang online:
Rộng Mở Tâm Hồn caokiem Rộng Mở Tâm Hồn Huệ Trí 1975 Rộng Mở Tâm Hồn Minh Hữu Rộng Mở Tâm Hồn Khánh Nga Rộng Mở Tâm Hồn DRAGONMAN Rộng Mở Tâm Hồn maithanh151 Rộng Mở Tâm Hồn Quảng Khang Rộng Mở Tâm Hồn Tam Thien Tam Rộng Mở Tâm Hồn Thiện Diệu Rộng Mở Tâm Hồn Vạn Phúc Rộng Mở Tâm Hồn Minhkhang2110 Rộng Mở Tâm Hồn William Thanhha Rộng Mở Tâm Hồn Nguyên Cát Rộng Mở Tâm Hồn Trương Quang Quý Rộng Mở Tâm Hồn Trần thị Tố Hương Rộng Mở Tâm Hồn John Pham Rộng Mở Tâm Hồn Hidivi Rộng Mở Tâm Hồn Nguyễn Văn Binh Rộng Mở Tâm Hồn Quảng Huy Nguyên Rộng Mở Tâm Hồn Pascal Bui Rộng Mở Tâm Hồn vokhulai Rộng Mở Tâm Hồn Chanhniem Forever Rộng Mở Tâm Hồn haimanuel Rộng Mở Tâm Hồn Trì Pháp Rộng Mở Tâm Hồn Ngọc Châu Rộng Mở Tâm Hồn Donna Rộng Mở Tâm Hồn cuongpt58 Rộng Mở Tâm Hồn tuấn phương Rộng Mở Tâm Hồn van chương Rộng Mở Tâm Hồn Tuệ Quang Rộng Mở Tâm Hồn FULLBRIGHTDANG Rộng Mở Tâm Hồn Khoanguyen7654 Rộng Mở Tâm Hồn Khang Minh Rộng Mở Tâm Hồn Phạm Bửu Hà Rộng Mở Tâm Hồn Thái Tường Rộng Mở Tâm Hồn Trần Thị Huyền Rộng Mở Tâm Hồn Viên Hiếu Thành Rộng Mở Tâm Hồn quỳnh Tiên Rộng Mở Tâm Hồn Nguyên Ngọc Rộng Mở Tâm Hồn le duy hoang ... ...

Việt Nam (996 lượt xem) - Trung Hoa (50 lượt xem) - Senegal (35 lượt xem) - Hoa Kỳ (9 lượt xem) - Saudi Arabia (3 lượt xem) - Nhật Bản (3 lượt xem) - ... ...